Alışverişte Hakkınızı Yedirmeyin: Bakanlıktan Dev Denetim

GÜNDEM

Ticaret Bakanlığına ocak ayından bu yana resmen şikayet yağdı diyebiliriz. CİMER, e-Devlet veya yazılı dilekçelerle ulaşanların sayısı 197 bini geçmiş durumda. Bakanlık ekipleri sahadaydı. Şikayetlerin başında ise kusurlu yani ayıplı mallar ve internetten yapılan (mesafeli sözleşme) alışverişler geliyor.

Alışverişte Hakkınızı Yedirmeyin: Bakanlıktan Dev Denetim

Ticaret Bakanlığına ocak ayından bu yana resmen şikayet yağdı diyebiliriz. CİMER, e-Devlet veya yazılı dilekçelerle ulaşanların sayısı 197 bini geçmiş durumda. Bakanlık ekipleri sahadaydı. Şikayetlerin başında ise kusurlu yani ayıplı mallar ve internetten yapılan (mesafeli sözleşme) alışverişler geliyor.

Tam 409 bine yakın firma tek tek incelendi. İncelemeler sonunda kurallara uymayan 87 bin işletmeye ceza kesildi. Tüketicinin sağlığıyla oynayan, cebine göz diken ürünler yüzünden kesilen cezaların toplamı 1,6 milyar lirayı buldu. Ciddi bir rakam. Gelişmeleri haberdata.com’u takip ve sosyal medya hesaplarını takip ederek güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Alo 175 Hattı Susmuyor

Vatandaş bir sorun yaşadığında hemen telefona sarılıyor. Alo 175 Tüketici Danışma Hattı, adeta bir çözüm merkezi gibi çalışıyor. Günde ortalama 1000 kişi arıyor burayı. Kasim ayı itibarıyla cevaplanan çağrı sayısı 430 bini aşmış durumda. İnsanlar artık haklarını aramaktan çekinmiyor.

Ücretsiz tatil vaatlerine ise aman dikkat. "Bedava tatil kazandınız" diyerek tesislere çağrılan vatandaşlar, orada yoğun bir pazarlama baskısıyla sözleşme imzalamaya zorlanabiliyor. Dikkat. Gittiğiniz yerde size bir şeyler satılacağını unutmayın.

İkinci El ve İnternet Alışverişi

Yenilenmiş ürün (ikinci el garantili cihaz) alırken de uyanık olmak lazım. Sadece Bakanlık yetkisi olan yerlerden alışveriş yapmalı. Ayrıca bozuk eşyanız için tamirci ararken "www.servis.gov.tr" adresine bakmadan karar vermeyin. Sahte servisler can yakabiliyor. Ayakkabıdan oyuncağa kadar her şeyde Güvensiz Ürün Bilgi Sistemi (GÜBİS) mutlaka kontrol edilmeli.

Kasım ayı verilerine göre e-ticaret denetimleri sıkılaştırıldı. Tüketici hakları sorgulama işlemleri artık dijital kanallar üzerinden hızla sonuçlanıyor. Ticaret Bakanlığı denetimleri aralıksız sürerken, internetten alınan ürünlerde ayıplı mal iadesi nasıl yapılır konusu en çok merak edilenler arasında. Güvenli internet alışverişi ipuçları hayat kurtarıyor.

Sözlükçe:

Mesafeli Sözleşme: Alıcı ve satıcının yüz yüze gelmeden, internet veya telefon gibi araçlarla yaptığı satış anlaşması.

Yenilenmiş Ürün: Kullanılmış elektronik cihazların yetkili merkezlerce onarılıp, sertifikalı ve garantili olarak tekrar satışa sunulması.

Etiketler: #tüketicihakları #ticaretbakanlığı #alo175 #alışveriş 

Yorum yapabilmek için lütfen sitemizden üye girişi yapınız!
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.